Vol. 9 No. 22 (2025): CURRÍCULO E EDUCAÇÃO MATEMÁTICA

					View Vol. 9 No. 22 (2025): CURRÍCULO E EDUCAÇÃO MATEMÁTICA
Published: 2025-08-25

On the agenda

  • EXPERIMENTAL GEOMETRY study developed based on Van Hiele Theory and applied to EPT for young people and adults

    Nicolle de Carvalho Ribeiro, Severina Andréa Dantas de Farias
    e8695
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-1
  • PRISMS AND PYRAMIDS IN ELEMENTARY EDUCATION construction of ceometric knowledge through investigation

    Hugo Cardoso da Cruz, Tamiles da Silva Oliveira, Eurivalda Ribeiro dos Santos Santana
    e8742
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-2
  • CONVERSATIONS THAT RESIGNIFY MATHEMATICS formative dialogues, creative activities and redefining knowledge in everyday school life

    Soymara Vieira Emilião, Julia Tavares de Carvalho, Eduarda de Jesus Cardoso
    e8748
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-3
  • RELATIONAL POLICIES TO REFOREST THOUGHT Practicing Math Curricula as a Practice of Caring for Mother Earth

    Carolina Tamayo, Eric Machado Paulucci
    e8751
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-4
  • MULTIPLICAÇÃO E MENTALIDADE MATEMÁTICA uma abordagem inspirada na matemática problematizada

    Fábio Vinicius Gouvêa Moura, Priscila Cardoso Petito , Fabio Menezes da Silva
    e8769
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-8
  • CONTANDO COM ABIGAIL aproximando a matemática, a literatura e a natureza

    Cristiane Winkel Elert, Thaís Philipsen Grützmann
    e8771
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-6
  • ENSINO DINÂMICO DA MATEMÁTICA (EDM) uma proposta para aprender Matemática “Fazendo Matemática”

    Fredy Enrique González
    e8778
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-5
  • PROPOSIÇÃO DE PROBLEMAS COMO PRÁTICA DE ENSINO NO 1º ANO DO ENSINO FUNDAMENTAL

    Analia Garbellini, Janaína Poffo Possamai, Wagner Barbosa de Lima Palanch
    e8785
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-7
  • SCHOOL PODCAST AS A CURRICULAR DEVICE IN MATHEMATICS Epistemological, Methodological and Digital Convergences in Education

    Humberto Bortolossi, Dirce Pesco, Wanderley Rezende
    e8787
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-10
  • MODELAGEM MATEMÁTICA PARA UMA EDUCAÇÃO PROBLEMATIZADORA E EMANCIPADORA

    Gabriele Granada Veleda, Daiany Cristiny Ramos, Gilberto Silva dos Santos
    e8788
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-9

Interview

Articles

  • HISTORICAL TRAJECTORIES OF BLACH TEACHERS IN THE CITY OF NITERÓI THROUGH THE PRESS: The Alberto family in the pages of O Fluminense (1878-1930)

    Alessandra Frota Martinez de Schueler, Jucinato de Sequeira Marques
    e8718
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-24
  • MOVIMENTOS SOCIAIS EM EDUCAÇÃO SEXUAL - Gênero e LGBTQIA+

    Claudionor Renato da Silva
    e8595
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-22
  • A CONFLUÊNCIA COMO MÉTODO NAS PESQUISAS NEGROREFERECIADAS

    Allan Rodrigues
    e8835
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-16
  • A EDUCAÇÃO PARA O TRÂNSITO COMO CONTEXTO INVESTIGATIVO: Alfabetização Científica em foco

    Luiz Carlos Marinho de Araújo, Guadalupe Edilma Licona de Macedo
    e8075
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-11
  • INFLUÊNCIA DAS REDES SOCIAIS NA CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES INDIVIDUAIS E COLETIVAS uma reflexão sobre gêneros discursivos das ambiências digitais

    José Mauro Souza Uchôa, Romário Souza da Silva , Tacila da Silva Gomes Nascimento , Andressa Raquel Lima de Oliveira
    e8552
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-21
  • O ESTADO DA ARTE SOBRE O LAZER E TEMPO LIVRE NA ESCOLA

    Linvalra Rodrigues Silva Dantas, Ruhena Kelber Abrão
    e8120
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-13
  • MILITARYIZATION OF PUBLIC SCHOOLS IN CRUZEIRO DO SUL/AC Counterpoints to the principles of an emancipatory education

    Rafael Cauê Leite Fabrício Fabrício, Cleidson de Jesus Rocha
    e8179
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-20
  • PERCEPÇÕES E PRÁTICAS DE PROFESSORES SOBRE A INCLUSÃO DE ESTUDANTES COM TEA

    Rosete Lopes França Maciel, Chiara Maria Seidel Luciano Dias
    e8141
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-14
  • CIÊNCIA CIDADÃ COMO PRÁTICA PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES

    Caio Henrique Martins de Souza , Fabiano Bezerra Menegidio, Daniela Leite Jabes
    e8148
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-17
  • HÁ ESPAÇO PARA AS INFÂNCIAS DAS CLASSES POPULARES NO COTIDIANO DA CRECHE? O que nos contam as professoras?

    Wallace Santana da Silva, Ana Alice Kulina Simon Esteves Sampaio
    e8155
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-18
  • TECHNOLOGIES AND EVERYDAY SCHOOL LIFE: GAMIFICATION AS A PEDAGOGICAL LEARNING TOOL

    MARIENE ENCARNAÇÃO DA COSTA
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-19
  • Personal and Intellectual Trajectory of the Main Exponents of Historical-Cultural Psychology: Vygotsky and Leontiev

    Rafael Silva de Souza Dias, Lenilda Rêgo Albuquerque de Faria
    e8839
    DOI: https://doi.org/10.29327.268346.9.22-23
  • EDUCAÇÃO DOMÉSTICA E DISCURSO MÉDICO NA PRIMEIRA CONFERÊNCIA FEMINISTA DE 1922

    André Luiz Venâncio Junior , Taíza da Silva Gama
    e8096
    DOI: https://doi.org/10.29327/268346.9.22-12