In-service e teacher education and educational inequality in pandemic times in Mato Grosso

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29327/210932.9.2-16

Keywords:

Expectation vs. reality. COVID-19 pandemic. Active methodologies. Educational inequality. SEDUC-MT.

Abstract

This text aims to problematize the expectations of teachers participating in an in-service teacher education remote experience promoted by SEDUC-MT in May and June 2020, with focus on active methodologies, and the realities of educational inequality that were exacerbated in a global-local pandemic scenario. The empirical material of this study consists of six reports produced by the teachers as the final activity of the course and the report on access to Google for Education accounts in May 2021 provided by SEDUC-MT. The analysis of the empirical material shows that the teachers had expectations of returning to classes so that they could experience what they had learned in the course. On the other hand, one year after the teacher education experience, the reality that emerged was that of poor student accessibility, as illustrated by the data in the report.

Author Biographies

Michael Douglas Rodrigues, Universidade Estadual de Goiás

Licenciado em Letras - Português/Inglês, especialista em Linguística Aplicada e mestrando em Educação, Linguagem e Tecnologias pela Universidade Estadual de Goiás (UEG).

Pricila Cabral Coelho Moraes, Universidade Estadual de Goiás

Professora formada em Letras - Língua Portuguesa pela UFMT, pós-graduada em Educação, Diversidade e Cidadania pela UFG, mestranda no Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Educação, Linguagem e Tecnologias (PPG-IELT) pela Universidade Estadual de Goiás (2020 e 2021).

Viviane Pires Viana Silvestre, Universidade Estadual de Goiás

Docente no curso de graduação em Letras: Português-Inglês e no Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Educação, Linguagem e Tecnologias da Universidade Estadual de Goiás. Doutora em Letras e Linguística pela Universidade Federal de Goiás, com estágio de pós-doutoramento no mesmo programa.

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Published

2021-11-22

How to Cite

Rodrigues, M. D., Moraes, P. C. C., & Silvestre, V. P. V. . (2021). In-service e teacher education and educational inequality in pandemic times in Mato Grosso. Muiraquitã: Revista De Letras E Humanidades, 9(2). https://doi.org/10.29327/210932.9.2-16