A CONCEPÇÃO DE EDUCADORES DO CAMPO SOBRE MEIO AMBIENTE: UMA BREVE ANÁLISE

Authors

  • ALBANICE DE SOUZA RAMOS Discente do Programa de Pós-Graduação em Ciências Ambientais (PPGCA), Campus Vale do Rio Madeira, Instituto de Educação, Agricultura e Ambiente (IEAA) da Universidade Federal do Amazonas (UFAM),
  • EULINA MARIA LEITE NOGUEIRA Docente do PPGCH/IEAA/UFAM
  • Renato Abreu Lima Doutorando em Biodiversidade e Biotecnologia pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Pertencente ao Laboratório de Pesquisa em Química de Produtos Naturais.

Keywords:

Cidadania. Movimentos Sociais. Educação Ambiental.

Abstract

The aim of this study was to analyze the advances and challenges faced by rural schools and their contributions to the formation of responsible citizens with the environment through a bibliographic survey. The data collection was carried out in databases between 2008 and 2018, in Portuguese and/or English, using the descriptors Education, Social movements, teacher training, citizenship and environmental education. Education has become a fundamental element in the social construction of human beings, in addition, it contributes to the promotion of awareness and preservation actions in the environment in which they live.

Author Biography

Renato Abreu Lima, Doutorando em Biodiversidade e Biotecnologia pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Pertencente ao Laboratório de Pesquisa em Química de Produtos Naturais.

Biólogo, Pós-Graduado em Gestão Ambiental, Mestre em Meio Ambiente e Doutorando em Biodiversidade e Biotecnologia pela UFAM.

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Published

2021-06-27

How to Cite

DE SOUZA RAMOS, A. ., LEITE NOGUEIRA, E. M., & Lima, R. A. (2021). A CONCEPÇÃO DE EDUCADORES DO CAMPO SOBRE MEIO AMBIENTE: UMA BREVE ANÁLISE. South American Journal of Basic Education, Technical and Technological, 8(1), 388–405. Retrieved from https://periodicos.ufac.br/index.php/SAJEBTT/article/view/3448

Issue

Section

Ciências Humanas

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