CONTEXTO HISTÓRICO DA EDUCAÇÃO DO CAMPO: AVANÇOS, CONQUISTAS E DESAFIOS

Authors

  • Albanice de Souza Ramos Instituto de Educação, Agricultura e Ambiente (IEAA), Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
  • Eulina Maria Leite Nogueira Instituto de Educação, Agricultura e Ambiente (IEAA), Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
  • Renato Abreu Lima Doutorando em Biodiversidade e Biotecnologia pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Pertencente ao Laboratório de Pesquisa em Química de Produtos Naturais.

Keywords:

Educação do campo, Movimentos Sociais, Políticas Públicas.

Abstract

The objective of the study was to carry out, through a bibliographic research, a brief analysis on the historical trajectory, advances and challenges of rural education in Brazil and in Amazonas. The methodological procedures aim at a research based on a qualitative approach, therefore, it was decided to collect the data through a bibliographic survey related to the object of study, carried out in databases. Based on the results obtained, it is observed that rural education in Brazil was an instrument capable of freeing the working class from the exploitation to which it was subjected, thus providing access to knowledge for those who were somehow excluded, by capitalist society.

Author Biography

Renato Abreu Lima, Doutorando em Biodiversidade e Biotecnologia pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Pertencente ao Laboratório de Pesquisa em Química de Produtos Naturais.

Biólogo, Pós-Graduado em Gestão Ambiental, Mestre em Meio Ambiente e Doutorando em Biodiversidade e Biotecnologia pela UFAM.

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Published

2021-06-29

How to Cite

de Souza Ramos, A., Leite Nogueira, E. M., & Lima, R. A. (2021). CONTEXTO HISTÓRICO DA EDUCAÇÃO DO CAMPO: AVANÇOS, CONQUISTAS E DESAFIOS. South American Journal of Basic Education, Technical and Technological, 8(1), 406–434. Retrieved from https://periodicos.ufac.br/index.php/SAJEBTT/article/view/3576

Issue

Section

Ciências Humanas

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