Strategies for using English language textbook in high school

Authors

Keywords:

Teaching, Textbook, English Language, High School

Abstract

The present study consists of research conducted with English language teachers from three high schools in Cruzeiro do Sul, Acre, in Brazil. The aim was to analyze the use of English language textbooks, observing the strategies used as a didactic resource, based on the BNCC (2018), the ideas of Gonçalves and Germinari (2019), Pinto (2009), Libâneo (2013), and Mckay (2002). At the end of the research, it was found that most of the investigated teachers use the English language textbook in the classroom to develop reading activities and consolidation exercises to complement the teaching-learning process.

Author Biographies

José Mauro Souza Uchôa, Universidade Federal do Acre, Centro de Educação e Letras

Possui graduação em Letras Inglês pela Universidade Federal do Acre (2003) especialização em Língua Inglesa pela PUC-Minas (2005) mestrado em Letras - Linguagem e Identidade pela Universidade Federal do Acre (2010) e doutorado pelo Programa de Pós-graduação em Estudas da Linguagem, da Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Atualmente é professor adjunto da Universidade Federal do Acre, campus Floresta em Cruzeiro do Sul. Atua na área de Linguística Aplicada. Está envolvido principalmente com as seguintes temáticas: ensino de língua inglesa, gêneros do discurso, letramento digital e a prática de podcasting no ensino de Língua Inglesa.

Hernen Jean da Souza Costa, Universidade Federal do Acre

Acadêmico do curso de licenciatura em Letras-Inglês da Universidade Federal do Acre, câmpus Cruzeiro do Sul, e-mail: hernen.costa@sou.ufac.br.

References

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Published

2024-07-25

How to Cite

Uchôa, J. M. S., & Costa, H. J. da S. (2024). Strategies for using English language textbook in high school. Anthesis, 11(21). Retrieved from https://periodicos.ufac.br/index.php/anthesis/article/view/7794

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