QUESTÕES SOCIAIS DE RAÇA NAS AULAS DE LÍNGUA INGLESA NO CONTEXTO DE UMA ESCOLA PÚBLICA

Authors

  • Letícia CONCEIÇÃO PUC-SP

Keywords:

Questões Sociais de Raça; Língua Inglesa; Multiletramentos; Escola Pública.

Abstract

Considering the results of the research developed for the Master in Applied Linguistics and Language Studies, this article is an excerpt from the dissertation under the title “Social issues of race observed in English language classes in high school”, defended in February 2020. A research aimed to understand and critically analyze the social issues of race (MUNANGA, 1999, 2000; FERREIRA 2006) in a public school context, through a didactic proposal, involving excerpts from films that address these issues in an implicit way. As research participants, the teacher-researcher and the 2nd year high school students of a state public school in São Paulo. The results reveal that the material produced started a process of raising awareness about the social issues of race in the participants.

Author Biography

Letícia CONCEIÇÃO, PUC-SP

Mestre em Linguística Aplicada na PEPG LAEL - PUC/São Paulo com início em 2017, integrante do grupo de pesquisa LACE e pesquisadora no projeto Digit - M- Ed Brasil. Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Nove de Julho (2012) e graduação em Letras - Inglês pela Universidade de Guarulhos (1997). Atualmente é professora de educação básica da Prefeitura do Município de São Paulo e professora de Educação Básica II do Governo do Estado de São Paulo. Tem experiência nas áreas de Educação e Linguística, com ênfase em Ensino- Aprendizagem em línguas portuguesa e inglesa.

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Published

2020-07-17

How to Cite

CONCEIÇÃO, L. (2020). QUESTÕES SOCIAIS DE RAÇA NAS AULAS DE LÍNGUA INGLESA NO CONTEXTO DE UMA ESCOLA PÚBLICA. Academic Journal Geadel, 1(1), 72–95. Retrieved from https://periodicos.ufac.br/index.php/GEADEL/article/view/3868