A PALAVRA ESCRITA NO 6º ANO DO ENSINO FUNDAMENTAL: UM ESTUDO SOBRE SEGMENTAÇÃO DE PALAVRAS MEDIADO PELO SCRATCH

UM ESTUDO SOBRE SEGMENTAÇÃO DE PALAVRAS MEDIADO PELO SCRATCH

Authors

  • Mychelli Dantas UFAC

Keywords:

SEGMENTAÇÃO

Abstract

This article aims to propose the functioning of written production in the final years of elementary school, in particular, the production related to the (ortho) spelling of words. As a result of a theoretical investigation, a methodological didactic application proposal was developed which, through an electronic game, enabled the construction of a strategy to pedagogically work on the segmentation of words in a class of 6th grade of Elementary School at Escola Brigadeiro Eduardo Gomes, in the city of Senador Guiomard-Acre. In this article, we present the results obtained by Phase 1 of the developed electronic game.

Keywords: Segmentation; Electronic game; 6th grade of Elementary school.

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Published

2020-12-29

How to Cite

Dantas, M. (2020). A PALAVRA ESCRITA NO 6º ANO DO ENSINO FUNDAMENTAL: UM ESTUDO SOBRE SEGMENTAÇÃO DE PALAVRAS MEDIADO PELO SCRATCH: UM ESTUDO SOBRE SEGMENTAÇÃO DE PALAVRAS MEDIADO PELO SCRATCH. Academic Journal Geadel, 1(02), 12–29. Retrieved from https://periodicos.ufac.br/index.php/GEADEL/article/view/4448