O JOGO, A GAMIFICAÇÃO E O LÚDICO NO ENSINO DE GEOGRAFIA DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19

Authors

  • Janiara Almeida Pinheiro Lima Mestra em Geografia PPGEO UFPE; Professora de Geografia efetiva da Rede Municipal de Ensino do Recife e da Rede Estadual de Ensino de Pernambuco; Membro do Grupo de pesquisa em Ensino de Geografia e Construção de Conceitos Geográficos GEOCONCEITO/UFPE; Membro do Laboratório de Pesquisa e Inovação LEGEP/UFPE; Recife, Pernambuco, Brasil https://orcid.org/0000-0001-5183-7693

DOI:

https://doi.org/10.47418/uaquiri.vol3.n1.2021.5136

Keywords:

Games, Gamification, Ludic, Geography, Teaching

Abstract

The present work refers to the use of educational games, built from the digital platform Wordwall, as a teaching resource in remote Geography classes, during the year 2020, corresponding to the pandemic period, for classes of the 7th year of Elementary School - Final years, from São Cristóvão Municipal School, located on the outskirts of the city of Recife-PE. In this work we tried to explore the playfulness through games to reach the students' interest in the objects of learning of Geography, arranged in the curriculum of the Municipal Network, through Learning Based on Games and Gamification.

Author Biography

Janiara Almeida Pinheiro Lima, Mestra em Geografia PPGEO UFPE; Professora de Geografia efetiva da Rede Municipal de Ensino do Recife e da Rede Estadual de Ensino de Pernambuco; Membro do Grupo de pesquisa em Ensino de Geografia e Construção de Conceitos Geográficos GEOCONCEITO/UFPE; Membro do Laboratório de Pesquisa e Inovação LEGEP/UFPE; Recife, Pernambuco, Brasil

Mestra em Geografia – PPGEO – UFPE; Professora de Geografia efetiva da Rede Municipal de Ensino do Recife e da Rede Estadual de Ensino de Pernambuco; Membro do Grupo de pesquisa em Ensino de Geografia e Construção de Conceitos Geográficos – GEOCONCEITO/UFPE; Membro do Laboratório de Pesquisa e Inovação – LEGEP/UFPE; Recife, Pernambuco, Brasil

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Published

2021-07-30

How to Cite

Lima, J. A. P. . (2021). O JOGO, A GAMIFICAÇÃO E O LÚDICO NO ENSINO DE GEOGRAFIA DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19. UÁQUIRI - Revista Do Programa De Pós Graduação Em Geografia Da Universidade Federal Do Acre, 3(1), 10. https://doi.org/10.47418/uaquiri.vol3.n1.2021.5136