DA LÓGICA DA PROPRIEDADE À LÓGICA DA POSSE: APROPRIAÇÕES DO POP PELO AUDIOVISUAL QUEER BRASILEIRO

Authors

  • Anderson Moreira PPGCine/UFF

Keywords:

brazilian cinema, pop culture, anthropophagy, queer cinema

Abstract

This work is concerned with certain Brazilian audiovisual productions, of many different formats, that appropriate characters from pop culture, particularly superheroes, to build their queer and peripheral worldviews. To this end, we will initially talk about the practices around copyright perpetrated by large media conglomerates, and then turn to the ways in which certain works use proprietary characters and universes for their own purposes. Armed with concepts from the Brazilian anthropophagic theoretical tradition, especially that of possession against property, we will analyze the X-Pocs webseries, the short film Vando Vulgo Vedita and the movie Batguano.

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Published

2020-09-22

How to Cite

Moreira, A. (2020). DA LÓGICA DA PROPRIEDADE À LÓGICA DA POSSE: APROPRIAÇÕES DO POP PELO AUDIOVISUAL QUEER BRASILEIRO. TROPOS: COMUNICAÇÃO, SOCIEDADE E CULTURA (ISSN: 2358-212X), 9(2). Retrieved from https://periodicos.ufac.br/index.php/tropos/article/view/3993

Issue

Section

Dossiê - Potências políticas do pop: gênero e ativismo na cultura pop